Sunday, December 26

C.I.N.T.A


cinta.. apa itu cinta?? apa erti cinta??









cinta nie ssh nak jelaskan. cinta itu luas. cinta pada allah. cinta pada rasul. cinta juga untuk mak abah, adik beradik, sahabat, dan cinta juga diberikan kepada kekasih....

cinta mampu mendebarkan hati manusia..jeng3..

sape cinta nie?? nape die hebat sgt? tau tak ade yang sanggup bunuh diri sebab cinta. ( nauzubillah ) ade yang tak lalu makan sebab si cinta nie bahkan ade orang yang merana menangis tersedu2 berhari2 kerana cinta..
ape kejadahnye sume ini?? sbb tu la ramai yg kate cinta itu buta...



aku pelik dengan cinta ini. pengaruh die betol2 kuat. silap langkah mau ke nerake. cikgu matematik aku penah cakap " tak kenal maka tak cinta, terlebih kenal bunting jadinyer"  perhh!! ayat die mmg betol2 sentap. nak2 aku sebagai seorang dara ( perlu ker aku ckp cmtu?? ) haha..ape2 jela... aku pegang ayat cikgu math aku ni sampai aku kawen..hehe~~ 

see!! kan da ckp tadi. cinta itu tersgt2 la hebat. aku kalo jmpe cinta nie nak jer tanyer. camne die ley dtg kepada seseorang itu.?? and soalan yang paling penting aku nak tanya cinta nie. camne agaknyer nak ilangkan perasaan cinta kepada orang yang putus cinta...??
hah!! agak2 tuh soalan maut tak untuk cinta nie. sbb aku tak puas ati la sbb ramai orang yang derita sbb putus cinta... kesian ek.. tapi bodoh gak orang yang putus cinta nie (keterlaluan ker aku ckp cmto?? ) errmm.. takde la dah putus cari la laen kan. pe susah. sikit punyer banyak balak2 and awekz2 kat dunia nie. takkan la tak dapat nak cari ganti sowang kan.. perhh!! cikit punyer senangkan aku ckp. (sowie aku tulis entry nie aku tanpa ambik kire hati dan perasaan orang yang baru putus cinta...hahaha..bapak kejam aku..huhu) takde la tuh senanyer reverse psikology. nak motived korang2 yang baru jer putus cinta. sape kate pas putus cinta tak sedey. oiii orang gilo pon bile die putus cinta die pon sedey tau (ye ke?? ) hehe~~




so, aku nak nasihatkan pada sape2 yang putus cinta tuh...........
1. nak sedey boley tp jgn la sampai sedey berbulan2~~
2. nak meroyan pon boley sila kan. tp dengan satu syarat xpayah la korang nak meroyan dpn org, meroyan sensowang sudey. semak alam jer tgk korg meroyan nnt...haha~~
3.  relex wehh..think +ve. baru putus cinta bkn bercerai talak 3. chill la.. putus cinta bkn bermakna hidop korang pon berakhir.. gune akal la ckit~~
4. byk2 istigfar, igt allah. kalo cinta manusia ko tak mampu miliki rebutla cinta allah yang hakiki tu. "cintakan harta, ia akan hilang.. cintakan manusia, ia tidak berkekalan. cintakan allah, DIA pasti memberi kebahagiaan.
5.yang nie paling2 penting. sape2 yang putus cinta tuh, jgn takot bercinta lg. mungkin allah nak bg peluang kat kite tok dpt pasangan yg lebih baek dari yg sebelumnyer...



sape2 yg baru putus cinta dan terbace entri aku nie, harap jgn sentap2 k. aku tahu bagaimana rs sakitnyer putus cinta. tp sakit putus cinta tak sesakit cinta yg tak berbalas (ade kene mengene kah?? hahaha...)
hah!! nie aku nak pesan PENTING!! kalo nak bercinta, bia la ikhlas. jgn sebab harte, pangkat, rupe paras sbb bile sume2 tuh hilang maka cinta yg terjalin pon akan hilang juga. bercinta lah kerana allah. bercinta lah kerana die adalah die. dan bercinta dari hati yg suci. kerna hati yg suci mampu membawa cinta ke jinjang pelamin seterusnya ke syurga abadi...


>>>> cewahh ayat aku arini nie xley blah dah cm DR.PAKAR CINTA hehehe <<<<
>> aku bercerita dr pengalaman beberapa kwn2 aku yg baru jer putus cinta <<

to my mr.F i love u this much..hehekz..*malu*

2 comments:

Sarah Abadan said...

wehh!! aku cintakan kau! bahahha

simerah said...

nie baru btol2 cinta gila..hahaha~~ berdebar ht mak tau~~ hihi~~