Friday, November 30

suami lagi muda, boleh ker??

assalamualaikum..

tibe2 kat opis aku tadi hot pasal isu suami muda dari isteri..

sume nak betah dengan idea masing2..

aku??

aku macam biasa lah lebih suka dengar dan diam jer. malas nak masok campor. 
lantak korunk lah. sebab aku muda dari hubby aku.. hehe..

tak lah, bukan macam tuh. sebenarnye jodoh nie ketentuan tuhan. walau siapa pon lebih tua, isteri lagi tua dari suami ker or sebaliknya tak salah kot bagi aku. 
yang penting kedua2nya dah matang dalam hidup berumah tangga. 

tak gitu kak gayah??

ape guna suami lebih tua dari isteri tapi tak matang. tak mampu menjadi seorang ketua keluarga yang bagus kan. so, takde masalah lah kalau seorang perempuan tuh kawen dengan seorang lelaki yang lebih muda pon dari die kan. siapa kite nak halang jodoh kite dengan orang tua ker dengan orang muda ke kan. tuh sume keje tuhan.

so tak payah nak pertikaikan orang yang berkahwinan dengan lelaki lebih muda dari perempuan tuh. sebab nabi kite sendiri pon berkahwin dengan siti khadijah yang lebih berusia dari beliau. bahagia jer..

yang penting bukan usia. tapi hati ok. 
samada hati kite ikhlas atau pon tidak terima pasangan kite ye..

No comments: