Thursday, May 9

selepas 12tengah malam..

assalamualaikum..

ayam pon dah berkokok..
so, selamat pagi!!
(ok ini bukan pantun 2 kerat ye. haha..)

4.44 pagi.. wahh boleh bangun update blog kan..?? hehh!! ingat aku bangon pagi2 nie semata2 nak update blog ke?!! rajin pulak aku on lappy pagi2 nie.. ni sume gara2 nak ke toilet lah.. ape lagi kan, nak kosongkan pundi kencing lah.. haha.. memang time2 cenggini aku mesti bangun nak pegi toilet. ikot kan mata yang mengantok nie memang aku malas nak bangun, subuh2 nanti lah gamaknyer baru nak bangun qada' ape2 yang patot.. penah sekali aku malas gile nak bangun, aku tahan jer. pagi esok bangun nak pegi keje aku rasa nak meletop pundi kencing nie. sejak tuh memang tak tahan dah lah. rasa nak pegi toilet jer terus bangun. lagi pon fikir anak kan. kesian anak aku tersepit pulak nanti?? ehh boleh tersepit ke.. entah.. aku main agak jer.. hehe..

perkara2 ibu mengandung selalu alami selepas jam 12malam..

1. rasa lapa. memang ibu2 yang mengandong nie keje die makan jer la selagi rasa tak mengah. nak2 perot kechek macam aku nie selalu aku makan sikit jer. dan jugak sebab nak diet (memang mintak pelempang jer kan?? haha) dan memang akan rasa lapa balek pukol 2 3 pagi.. haha.. ape lagi senyap2 masok dapo bukak periuk dan makan.. lepas tuh sambung tido balek.. ermm.. kalau buat selepas prengnant nie aku rasa mau boncit perot nanti nie.. haha..

2. kekejangan kaki. hah!! ni perkara wajib jadi kat rata2 ibu mengandung. kadang2 tuh start mengandung sampai bersalin kejang2 kaki malam2. tapi aku alhamdulillah jugak la. dah 4bulan lebih baru rasa kejang2 kaki. dan yang paling kesian adalah en.suami.. haha.. bila kejang jer on the spot aku gegar badan die "abang2 kaki2" dan die pon on the spot bangun macam kena elektrik picit kaki aku.. dan kelakarnyer aku tak cakap pon kaki belah mana yang kejang.. dia main picit jer.. kadang2 aku marah die sebab salah picit kaki. haha.. kesian..

3. rasa nak buang air. macam yang aku tengah alami sekarang nie lah. lagi2 bile dah masok bulan ke sembilan preggy. boleh dikatakan setiap malam akan bangun..

so, ini lah namanya pengorbanan seorang ibu. 

'seseorang itu belom lagi betol2 dapat menghargai ibu dia sepenuhnya selagi dia belom menjadi ibu'

sekian..

No comments: