Monday, February 28

10tahun akan datang. siapakah aku??

morning!! wahhh.. tetibe bgon2 tido jer meroyan nak tulis blog. kene sampuk ngan jembalang tanah mane la aku dalam mimpi semalam kan?? huhu.. ari2 mimpi, nampak sgt tido aku tido yang tak berkualiti. (ehh cam panton plak) huh!! tp semalam aku mimpi masa depan. wahh!! orang bahagia dapat tgk mase depan tp aku plak rasa sgt2 takot tengok masa depan aku..sumpah!! cuak gileq. nasib mimpi jer. kalo la bebetol tak tau la camne.. (insaf seketika)

10tahun akan datang, agak2 sapekah aku?? dimanakah aku?? korang penah terpikir tak soalan2 camtuh dalam hidop korang. mesti penahkan? 2,3,hari yang lepas da sowang membe aku nie asek cakap sal nak keje ape bile dah grad nnati..dah tuh bebel, nak keje katne?? kalau tak dapat keje nak wat ape?? potpet..potpet..pot.pet...arkk!! tolong la!! aku nak makan kot tyme tuh, terbantot nafsu makan aku seketika. tapi seketika jer la sebab perot aku dah kebulur gileq tyme tuh. makanan samapai jer terus bedal lantak sama ko la nak cakap pe. aku dah lapo nie. hahahah~~ kejam gileq aku. sian kat membe aku tuh. sowie la ek kawan. tape raye nanti aku mintak maaf ea.. (sambil garu2 kepale dengan aksi muke manje2) haha~~ see!! soalan2 membe aku tyme makan arituh mempengaruhi minda aku sampai terbawak2 dalam tido. nasib aku tak berjalan dalam tido..huhu~~

tapi betol la membe aku tuh ckp. ape nak wat pas grad nie? nak keje katne?? keje ape?? arrggkkk!! bile pk2 balik rase mahu nanges. yela aku bukan la best student pon. kalo best student, len cite la. berebut2 keje nak kat aku..huhu~~ sapelah aku nanti 10tahun akan datang?? huh~~(sambil mengeluh labi2) ramai kot membe2 nak sambong master pasnie. tahniah la korang. gudluck wat master. jeles senanyer tgk dorang apply master. tapi takpelah. myb rezki master aku belom tiba..huh.huk.huk (sebak doe!!)


allah kate, rezki, mase depan. jodoh, maut sume rahsia DIA yang maha berkuasa. kenape DIA kate rahsia?? sebab DIA nak kite berusaha. berusaha mengejar masa depan/sesuatu  yang hebat. berusaha menjadi "sesuatu" yang mantap.. sebab DIA jugak penah kate, DIA takkan penah mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan kaum itu sendiri berusaha untuk berubah..


so, siapakah kita 10tahun akan datang, dimanakah kite 10 tahun akan datang, bagaimanakah kite 10 tahun akan datang.. sume soalan2 tuh tak dapat kite nak jawab sekarang. tapi ape yang penting kite bersiap sedie menuju 10 tahun akan datang.
"hell or heaven?? u choose"
kalau nak jadi yang hebat, berusaha lah ke arah itu, tapi kalau sebaliknyer itu korang punyer pasal. aku tak nak campor..hahaha~~ (dah cam pakar motivasi plak gayenyer).


tapi ape yang penting 10 tahun akan datang :-
1. kite mungkin sudah menjadi seorang suami/isteri yang soleh& solehah (insyaallah)~~
tapi sape2 yang tak kawen dalam tempoh mase tuh kena mandi bunge la jwbnyer.. (hehe..men2 jer la, kang ade lak yang sentap2) berdoa,berdoa dan terus berdoa ok!!
2. kite jugak mungkin suda menjadi mama/papa kepade baby2 yang kiut miut (wahh!! tak saba)~~
*ahh!! sekali lg meroyan labi2 dah datang*

SO, SIAPAKAH KORANG 10 TAHUN AKAN DATANG??
FIKIR2KANLAH !! 

4 comments:

d9saphire@blogspot.com said...

wow.. sgt menduga soalan itu.. slalu dengar.. jom reuni waktu umuq 27 ke.. (masing2 nak taw.. da kawen ke blum) tapi kemungkinana stated tu tak terpikiaq pulak... hohho.. seriusly.. suke all last 3 conclusion..wweehee

simerah said...

bab kawen jer ko suke ea nina..amboii...hahaha~

d9saphire@blogspot.com said...

mestiler yunk..hoho.. remaje ler katekan... cmne tak nak pikiaq.. tolong ler saye.. da masuk air btol ni otak

Amir - Accredited HRD Corp Trainer said...

Pertanyaan ini ada dijawab di dalam buku 'Siapa Kita 10 Tahun Lagi' yang sedang beredar di pasaran terutamanya kedai buku MPH.. Harganya cuma RM19.90.. Dapatkannya sekarang!