Friday, February 25

~~cinta datang lagi~~

assalamualaikum. hai korang. dah makan?? aku dah makan dahhhh (nada gedik gleq nak mati) hahaha~~
perhh!! gleq penuh tangki perot aku mlm nie. da la tak jmpe nasik dari pagi. skali pekena nasik goreng thai tambah telor dadar, fuhh!! tak cam rase nak muntah balik lak an nasik goreng thai nie. tapi memang rs nak muntah tyme aku tulis blog nie. tp aku tahan jer. yela, kalo aku muntahkan, membazir la RM4.50 aku td.. hahaha. gile selekeh siot.. geli tak?? geli tak?? hahahaha~~ *kesengalan aku tahap dewa labi2 dah dtg* haha~~

*********
cinta..cinta..cinta..
lagi2 kisah cinta, hari2 dengar perkataan cinta. semalam cinta, hari ni cinta. sok cinta. tulat, mulat, kulat sume bercerita mengenai cinta... plzz la wehh tlg la tukar cite lain. bosan kot asek pasal cinta jer. cite la sal mentadak mentadu mengawan ker, labi2 beranak ker, ikan kembong batok ker. nie balik2 cinta. da tuh tanyer aku cmne nak buat ek kalau teeetttttttttttttttttttt.... *maaf story kisah cinte mereka tak boley aku siarkan demi kesejahteraan dunia bunian aku* huhu~~

sorry la kawan, bukan aku tak hargai cerita cinta ko kat aku atau pon bukan aku tak sudi dengar masalah cinta ko, and yang paling utama bukan aku bosan dengar ceritera cinta ko. tp aku pon ade masalah cinta jugak..huhu~~ aku bukan pakar cinta, bukan jugak Dr.Cinta mahupon kaunter percintaan. aku cuma manusia biasa yang terperangkap dalam permainan cinta *perhh!! ayat cannot go. bajet jer..haha*

cinta, sape bilang cinta itu bahagia sepanjang masa?? kadang ade jugak derita. btol.. tak pecaye??

#kes 1: cinta satu tangan#

ape tuh cinta satu tangan?? cinta xberbalas la. bese dengar orang sebut cinta bertepuk sebelah tangan kan. tp aku maleh nak tulis panjang2 aku tulis cinta satu tangan jer la *padahal da tertulis da pon* haha.. ok2 back to da story....mak oiii...sakit oo spesis cinta camni. perhh sakit die tak payah cakap nie. nie die, aku 7tahun pengalam dan berpenjara dalam dunia cinta satu tangan nie. sumpah!! tak tipu.  gile kejam doe mamat tuh. dari darjah 5 kot aku minat die. *hello..kecik2 ko da gatai kan izz..haha* peduli pe aku. cinta datang tanpa dipaksi dipaksa cinta datang dimana jua *hakktuiihh.. pe punyer simpulan bahase la tuh* *simpulan bahase ker* haha..lantak la.. ehem2 mamat tuh kire 1st love aku la an. tp boley jer die wat tak layan aku. dah tuh sajer jer rapat ngn dak2 pompuan kelas aku. sajer nak bagi hati aku panas...siot..siot..siot ko!! arhhgghh.. 7thn merane beb..aku ulang sekali lg 7thn. kalo la mamat tuh trime aku dulu sure da beranak 5 aku skung nie.. dush..dush..dush.. hah hambek ko. ley plak aku pk cmtuh an2.. hahaha.. *kesengalan labi2 terserlah lg* sekarang, aku ngn mamat tuh jadi bezpren. tak sangke kan.  *kire hepi ending la gak,walaupon xbape hepi sgt* kiu..kui..kui..

~~sbb da kne mgena ngn entri aku, maka aku cilok mmbe pic nie dr fb kwn aku..mf ea.hee~~

aku rs bukan aku sowang yang menjadi magse cinta bertepok sebelah tangan nie. mungkin kamo2 yang membace blog aku nie pernah atau pon sedang mengalami masalah yang same cam aku tyme sek2 rendah dulu..huhu~~ kesian.. nasib kita serupa..

sakitkan cinta sebelah tangan. so tolong la, janganlah permainkan hati itu. "kalau padi katakan padi, tidak hamba tertampi-tampi, kalau jadi katakan jadi tidaklah hamba ternanti2" *cewahh*

so, pada sape2 yang terlibat dalam masalah cinta kes 1 nie senang jer ubat die:-
1. pasang sandal ramai2 *seramai yang boleh la..haha* sbb pe, bile da scandal, kite lupe die. die yang sgt kejam tulah. hehe~~ tp hati2... scandal, scandal gak jangan terhambek laki or bini orang suda..jendol dahi ko nanti..haha~~
2. delete sume lagu2 jiwang dalam labtop, henset, mp4 or iphone korang. sbb lagu2 nie yang senanyer buatkan hati bertambah2 sedey sejurus selepas itu bernanah dan mengalirkan nanah yang sgt busuk!! eiii..yakzz..hahaha~~
3. buang segale benda yang de kene mengena sal beliau. tak kesah la, gambo die yang korang hambek secare senyap2 ker, pencil yang die gune tyme tulis karangan bm dulu ker. or pape jer la pasal die. supaye die tiade lg dalam hidop korang.. syuhh!! pegi berambos!! *sakit hati yang tak boley dikawal lg dah* hoho~~

#kes 2 : cinta sana, cinta sini#

uishhh.. tamak halobaloba tol sesape yang termasok dalam kategori nie. der,,makan banyak nampak?? wehh setia la. sane ko nak, sini ko nak. pekejadahnyer!! had yang muke hensem cam abang angkat aku si aidil zaquan or cantek cam lisa surirumah tangga surihani tuh xpe la jugak nak berkasih banyak2. nie rupe dah la cam... aishh xsampai hati nak kutok.. *paham2 sendiri la an* hahaha~~
belajar la erti setia..kalo dah pasangan korang tuh tak berape nak kiut, comei, bergaye, mutu keunggulan trime la seadenyer. dah korang pilih die dulu. nape skung plak baru nak menyesal dgn pilihan korang tuh.. tetapkan hati pd yang 1. bercinta untuk bahagia bukan bercinta sbb paras rupe. ok!! dapat??


#kes 3 : cinta bermusim#

cinta nie sangat benggong. sebab bile die rase suke, die kapel, bile rasa tak suke clash and blah cantuh jer. merane la sape jd pasagan orang tersebot..benggong!! tuh bukan cinte senayer. tp nafsu semate2. cinte musim nie senanyer cinta ikot2. wehh ade wehh orang berperasaan camnie. awal2 kapel berbunga2 cinta dalam hati. kalah bunge2 cinta misha omar tuh..bile dah lame2 kapel bunga api yang men tyme raye cine tuh pon da tak de dalam jiwe tuh. tau tak nape jadi camtuh?? sebab bercinta tak ikhlas. bercinta sebab nak tunjuk kat orang korang dah bercinta. nak bagitau orang korang pon boley bercinta. deiii.. pegi dah, kalo korang bercinta sebab nak menunjuk2. hakktuihh!! *anti gile ngn orang cmni* huhu~~

p/s :
1. kalo da perkataan salah eja tuh. korang paham2 sendiri la. aku menulis entry nie dengan mate yang sangat mengantong mengantok. demi sebuah cinta ku tamatkan jua cite nie mlm nie gak. *geli jer aku bc* haha~~
2. cerita nie xde kene mengena dengan sang kancil, mahupon sang buaye.. nie cerita dialam bunian aku. dialam korang aku xtau cerita nie wujud ker x..haha~~

nyte~~

>>>>>caucendol, cancincau, causinchi, chow kit road<<<<<

4 comments:

d9saphire@blogspot.com said...

iz.. hebat.. clap2... serius.. panjang benor entry ko.. semuanye input ngi aku.. mmg btolla.. pahit ncm toba dalam penantian..hoho.. pergh.. 7 tahun.. ish.. cmne ko bley endure tuh..ish2..hebat2.. tak pe.. da adew abg syg kan..iz.. best entry koo!!!!
aku sukew la. lagi ler kalo bab2 bende nih kn.. aish.. pastuh.. cantik ler backgrounnih.. ngan pinggu ngn bees

Zes @ Hazim said...

wah~ 7 tahun~ 7 tahun~

zahrotussita said...

like!!!!.....

simerah said...

nina~~huhu..entah la nina, tau2 dah lupe kat mamat. kejam tol. nsb aku tkot mati. kalo x lame dah gntong diri kat pokok pisang..haha~~

zes~~tahu xpe.

cleopatra's lipsgloss (gedix gile name)~~ ehem2..cam kenal jer..