Sunday, April 3

aku tertarik dengan 1 entry nie..

Assalamualaikum..

huhu~~ gastrik. akibat minum nes. cam bese la tuh an. degil itu aku. da tau tak ley minum nes, lagi la nak minum an2.. so, tangguh sendiri la izz. 

bajet nak stay up wat asemen yang berlambak2 nie. tapi tengok youtube jer lebih. dah tuh gelak sensowang.. hahaha~~

dah tuh on9 tengok fb, jenjalan blog orang. skali aku tertengok 1 blog nie... ceh tertengok.. 


da 1 entry die menarik perhatian aku. tajok "dimana letaknya al-quran anda?"

die tulis....

Saat Anda membwa Al-Quran, setan biasa2 saja. 

Saat Anda membukanya, setan mulai curiga. 

Saat Anda membacanya, setan gelisah. 

Saat Anda memahaminya, ia kejang2. 

Saat Anda mengamalkn Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari, setan stroke. 



yaallah. hebat sungguh mukjizat nabi yang satu nie kan? so, mulai sekarang ape kata aku dan korang amalkan la bace al-quran sebagai amalan harian. dapat gak tambah2 pahalakan?. tak susah kot. cume 5-15min jer pon sehari. kalau men FB ley sampai setengah hari, pegi karok pulak ley melalak sampai 2-3jam. apelah salahnyer kite kite luangkan masa kejap bace al-quran. aku bukan nak tunjuk alim ker, nak tunjuk aku nie warak ke. tapi sekadar memberi peringatan untuk aku jugak. sesungguhnya kite nie insan yang lalai.


p/s : aku bukan pakar agama, kalau da silap kat mane2 tuh mohon maaf ek.




2 comments:

Ain Jacobi said...

setuju n tq =)

simerah said...

ermm..wlcome ain. yok same2 berubah..