Wednesday, September 26

bunting pelanduk

assalamualaikum..

hai..
malam nie aku nak story satu benda. korunk penah dengan pasal bunting pelamin tak?? aku rasa for sure sume orang taw maksud bunting pelamin and familiar lah jugak dengan istilah tuh. tapi bukan pasal bunting pelamin yang aku nak cerita tapi..

pasal bunting pelandok.. sape penah dengar, aku ucapkan tahniah lah. sebab korunk memang melayu sejati.. ehehe.. aku tak penah tau pon ade bunting pelanduk lah, bunting ngimau lah, bunting gajah lah. betol nie. seyes!! tak penah tau ade berjenis2 bunting.

yang aku tau bunting tuh pregnant. dan prengnat tuh bunting. that all.. bunting jenis lain tak penah ambik port langsung. mak aku lah cakap pasal bunting pelanduk nie.

mak aku cakap aku maybe bunting pelanduk. sekali lagi, bunting pelanduk?? dengan muka blurr depan mak aku. mak aku cakap bunting pelanduk tuh perempuan tetap datang bulan walaupon pregnant.. ahh suda.. aku pon tertanya2.. boleh ker macam tuh?? dulu aku study bab pembiakan tingkatan 4 takde plax cikgu bio aku cakap pasal benda nie.. ehh bia betol mak aku nie.. huhu

alkisah cmni. aku baru 2 bulan pregnant. alhamdulillah.. tapi baru2 nie aku ade masalah sikit. memang agk risau sebenarnyer.

kat tempat keja tibe2 aku rasa cam tak selesa. pegi toilet. wutt?? darah ape nie.. period ker?? ke keguguran.. memang rasa nak nagis kot tyme tuh. tapi cam biase lah. aku kan cool.

lepak kantin sambil ambik pinggan, cedok nasi.. laukk.. dan tengok tv..
ambik phone, tepon mak aku..
aku story lah kejadian dalam toilet tuh..

mak aku tanya, ade sakit perot tak..
aku cakap lah tak de.. sakit perot lapar ade lah.. eheee..
pas tuh mak aku cakap "mak pon tak taw nak buat ape. mak dulu takde pon macam tuh"
ahh sudah..

masok opis, aku tanya sowang membe aku yang tengah pregnant 5bulan..
die suggest kan aku pegi klinik. sebab die tkot baby gugur..
nauzubillah...
atas nasihat dia dengan muka bersungguh2 tuh aku pon pegi klinik..

cehh sampai klinik kena marah pulax sebab aku takde buku merah tuh..
sebenarnyer buku merah tuh tertinggal dalam keta hubby aku
hubby aku pulax dah tentu lah dengan kem.. huhu

aku pon buat muka kesian lah depan nurse tuh.. hehehe..
pastuh tanya lah cik misi tuh berbagai2 soalan cam polis tengah buat soal siasat lah pulax...

then, turn aku jumpe doc..
doc nak buat scanning
dalam hati dah berdebar2..
jangan lah jadi ape2 dengan kandungan aku..

alhamdulillahh...
doc kate ade lagi denyutan jantung baby aku..
aku tengok kecik sangat lagi baby aku dalam perot nie..
tyme aku tengok kat scanner tuh yang baby aku ade lagi..
aku rasa nak nangis kot..
yelah kalau jadi pape, aku rasa macam bukan seorang ibu yang baek jer.
sebab tak reti nak jaga baby sendiri..

tapi doc ade pesan..
even baby aku selamat, tapi sebenarnye aku berdepan dengan resiko yang sangat tinggi. resiko keguguran.. sumpah rasa nak nangis.. rasa tkot kalau ia benar2 terjadi...
korunk.. tolong lah doakan baby aku nie selamat dengan sempurna hingga lahir..

doc pon ade pesan, kalau still bleeding dalam masa 2 3 hari nie, dia suruh check up dekat hospital...
dan 2 3 hari nie still bleeding. tapi bukan banyak pon. macam dah nak akhir2 period.

sebab tuh mak aku cakap aku maybe bunting pelanduk..
tapi bagi aku, tak kesah lah aku bunting ape pon.
aku just nak baby aku nie membesar dengan sihat dan sempurna..

note : gastrik aku makin teruk dari sehari ke sahari sejak pregnant nie.. sangat teruk.. sampai dah makan ubat pon tak de efek ape. nak2 bile bagon tido.. ya allah.. sakit tersangat2..

friends.. pray for us..

2 comments:

loytha'san said...

awak...pasal bunting pelanduk ni wujud ke?

Unknown said...

Saya pregnant 5 minggu Ada keluar darah sikit2 skrg dekat hospital.. Doc scan mcm x nmpk lgi baby so bertapalah kat hospital sampai skrg..