Thursday, June 9

kotak fikiran kosong. mata nengok skrin lappy.
tangan mendongak dagu. sambil belai2 jerawat yang semakin membesar, adeh!! sakit kot.
ketuk2 jari kat keyboard. erm..nak update blog pasal ape nie??
seyes!! takda idea nak story pasal hape..
aigoo,, nape otak nie beku semacam nie.mane peginyer adrenalin nie.
dah terase kejang urat2 kentot fikir nie (amboi, teruk bebeno tuh) haha~~
seyes jugak!! sangat jeles nengok blog nina. bersepah2 entry die setiap hari.
aku tak rajin cam ko nina. lagi2 malas nak update blog bile lappy takde.
bile gune lappy orang nie rase tak enjoy nak update blog
aahh,, sudah!! alasankan. kalau dah malas tuh ngaku jer dah. ehee~~

ok2 la meh la sini aku nak cite sikit life aku kat umah pas habis belajo nie. almost 3weeks kot dah duduk umah. yup 3weeks!! dah 3minggu rupenyerkan?? seyes rasa cepat jer masa tuh berlalu. rasa baru semalam together-gether ngan sszians naek balai cerap lepak2 sambil makan meggi ,gosip2 sambil makan ayam penyet, and  redah hutan belantara bagai.. tapi hakikatnyer dah 3 minggu aku tinggalkan sume tuh.. sayu seketika (dah cam ayat novel le pulop) dah2 tamo la touching2. cite2 kenangan kat utm nanti2 la aku story. next entry ok..janji!! (tuh pon kalau free nak update) hee~~

tau tak skung nie aku busy gileq and dah rasa macam suri rumah separa mahir dah nie.so, nie lah antara 7  perkara basic yang aku buat sementara duduk umah nie :-

1. basoh segala pinggan-mangkuk, periuk belange and segala macam lagi hah. nasib tak gune tempayan wat bekas. kalu tak dengan tempayan2 aku basoh (gile dasatkan). haha~~

2. kemas umah. part nie paling2 malas aku nak wat kot. umah aku tak la beso mane tapi jenuh la gak nak sapu 1 umah. dah tuh nak sapu lua umah lagi dengan segale macam daun2 yang gugur. dan lagi nak kene cuci taik ayam yang bersepah2 kat beranda umah. nie lah keje kalo dok kampong. nasib wan aku tak bela lembu, kambing. angsa, gajah, dinasor ke kan kalau tak... (sendiri bayangkan la) huhu~~ 

2.  basoh,sidai and lipat baju. dah kate suri rumah separuh mahir kan. so, wat benda2 nie kire wajib buat lah. hehehe~~

3. masak memasak. wahh bab nie aku pakar, tapi masak air jer lah. ehee~~ 

5. wat air kopi. tiap2 petang wajib buat air kopi tok wan. WAJIB!! kalau tak moncong panjang jer die.. (cucu mithali kan aku?? ) haha~~

6. bagi ayam makan kalau aku rajin sikit aku tolong la mak bagi ayam makan. ok tipu jer!! just nengok mak aku bagi ayam makan jer.. kalau dah kene paksa ngan mak baru aku buat. (ayam yang ktowg bela  bkn cikai punyer ayam, kalau makan, tak men nasi2 basi nie. demand. nak nasik berlauk. kalau nasi putih jer takmo deme2 tuh makan) haha~~

7.  urut kaki wan sebelum die tido. tuh antara yang wajib wat jugak tiap2 malam. kadang2 sambil urut  tuh wan bagi macam2 nasihat. bagi petua. bagi ceramah agama free. bla..bla..bla. so dengar jer la dengan redha sampai la die rasa penat and mengantok.. hehe~~

kan cam suri rumah separa mahirkan?? ermm.. tahu takpe. haha~

sekian...

No comments: