Monday, September 5

malam yang penuh dengan emosi

bosan. lemas. rimas. tak tentu arah. menyampah!!
sume serba tak kena. aku pon tak paham nape tibe2 nak beremosi malam nie.
selalu aku cooll jer. wat relex, takde pape feel.
bajet konon2 aku nie kuat lah. konon2 tabah gile lah kan.
konon2 motivator terhebatlah..
bile aku rase down aku tak pandai nak motivate diri sendiri.
dan malam nie aku rase lemah sangat. rase dah tak mampu nak hadapi idop nie

boleh tak??
bile tengok orang len dah kawen, tibe2 perasaan nak naik pelamin tuh bergelora. gatal ker aku??
then, bile tengok orang dokong budak kecik yang comei2, tibe2 rase "wahh tak sabarnye nak ade bb sendiri" meroyan sangat ker aku??
then lagi bile tengok orang nak sambong belajo. aku rase nak sambong belajo jugak lah. gile ker aku??
bile tengok kawan2 dah mampu beli kete sendiri aku rase nak jugak cepat keje and beli kete sendiri. nak hidop berdikari.
tapi kan. bile kah mase itu akan sampai. bila? B-I-L-A? 

senanyer aku banyak memberontak dalam diam. sakit. pedih. sedih. sume aku simpan. memang aku tak kan share sangat pon dengan orang. kalau aku share kompom cite tak kan habis. sebab kalau nak mule cite dengan orang jer mesti air mate keluar dulu. kang bile dah kua air mate susah nak berhenti.. kang tak pasal jadi cam mate panda.. haha.. so baek ambik langkah selamt. senyap jer.. kan2.. 

tengok!! sikit punyer cool kan aku.. haha

tapi aku rase malam nie dah tahan sangat dah. rase sudah penat pendam sowang2.. betol2 rase nak marah. tapi aku tak tahu nak marah sape?? rase nak sepak orang. tapi aku tak tahu jugak nak sepak sape?? haha.. banggang kan? banggang la jugak.. hoho..

ohh tuhan. tunjukkan ku jalan.

aku rase life nie cam unfair. kenape ade orang dapat kan sesuatu tuh dengan mudah jer. tanpa usaha. kenape aku tak macam tuh?? tak baek kan aku? 

penat pujuk hati jadi manusia yang bersabar. 
penat jugak didik hati jadi manusia yang bersyukur. 
tapi aku tak mampu.

mengeluh...

beratnyer dugaaan. padahal senanyer takde lah berat mane pon. ade orang len lagi berat dugaan die kan. 

mengeluh lagi..

ooohhh...

peningnyer kepale fikir..

apekah permulaan hidop ini??

jawapannyer.. mati
itu sudah pasti!!

1 comment:

ninadiana said...

meyh sepak aku jom..Iz.. jgn sesedih.. setiap orng dah digariskan da jalaan hidup.. semua da dekat tangan kiter sendiri.. theres always a way.. tak salah kalo harap smthng.. tp kiter kene work on it jugak k.. hahah.. part kawen tuh aku paling setuju,. tmbah2 part nak bby.. cpt2 naik pelamin eh.. tak sabaw nak carik2 hadiah ntok ko