Friday, November 19

plusliner punyer story

 assalamualaikum..kepada pembace2 blog aku..(wahh tetibe bajet HOT lak..ehee) prasan jer aku nie, ade ker orang nak bace blog aku niekan (tetibe nk touching) ehee~~ tapi kalau xde sape nak bace pon ade aku kesah?? ( alamak ayat terkasar lak plak..) hehe~~ sowie la ea guro2 manje jer tuh.. xde niat la in pon.ngeh3...

aku nak story sumthin nie..tp nie bukan gosip ker gospen ker ape la kan nie cite reality yang aku nampak dgn mate hati..eh2..mate kple aku sendiri..(wahh ayat nk gempak lak an) hehe~~ agk2 bile aku nak stat cite ni kan?? hehe~~ saba2 intro kne la pnjg2 hehe~~

da 2 story aku nak share kat sini..

STORY 1
td kan aku balik utm. aku nek bas plusliner and tiket bas aku kul8.30pg. mak ngn abah yang anto tp dorg xtggu la pas anto aku kat terminal 2 terus ja dorg balik..uwaa sodey2.. dah la aku sensowang kene tggl lak tuh..huhu.. ape lak aku kan cooll haha bajet lg.. tyme aku tggu bas sampai ngantok2 tetibe da la sowg mkcik nie (umo dlm 60thn)ngn ank die (nsem sehh, amboii gatai no) do sebelah aku. then aku senyum la kat makcik tuh.bajet nak tackle ank die la..ececeehh.. kalo bf aku tau mampuih aku..huhu~~ bile bas dah sampai aku pon nek la. pas aku dah dok makcik ngn anak die pon naek. tp aku pelek la an sbb mkcik tuh doe seat single.. wupe2nyer anak die tlg anto mkcik tuh naek bas jer. bkn die ikot mak die g jb skali. then bile bas dah nak gerak mamat tuh pon kalot2 turun dr bas. tp sebelum tuh die salam mak die ngn cium dahi mak die.. alamak tetibe hati aku tersentoh. trinagt kat mak aku.. penyanyag tol mamat nie. tp bkn die sowg jer penyayang sume ank pon syg mak die kan..cm korg.. korg pon syg mak korg kan?? ehee.. tapi yang paling best sal mkcik nie die punyer beg cm poket doremon. cm2 mknan ade. tyme tuh aku terjge kat yong peng sbb bas benti then mkcik tuh trun pas die nek balik die kua kan kopok jacker dlm beg die. pas nie da puas mkn die kua lak kentg goreng mcd tuh..perhh.. melilih jer air liur aku tgk mkcik nie mkn..mmg havoc la mkcik nie..hehe~~

STORY 2
story nie cm touching ckit la. tp xtau la touching ker tak bg korg..hehe~~ tyme aku nak nek bas tuh aku berdiri blakang kakak nie. kakak nie bwk 5 org ank. dah la kecik2 lg anknyer. plg besau pon agk2 cm darjah 2. yang second tuh tadika kot. yang ketiga dlm umo 4thn. yang wat aku sedey tuh tyme die nk bwk ank die yang second last tuh nek tangge bas. anak y second tuh dlm umo 2thn kot. dah la ngn kendong baby then sebelah tgn dok tarik ank die nek tangge..kesiannyer aku tgk. aku nak tlg tp kakak tuh kat depan aku. so, aku pon xreti nak tlg cmne. nsb ank die y sulong tuh tlg tarik adik die dr atas.. yaallah kesian wehh tgk. mne la ayah budak tuh, suami kakak. aku try berfikiran fositif. myb suami die outstation. tp kakak tuh mmg strong women la. die mmpu bwk ank2 yang 5org tuh nek bas. dah la ank2 ramai kecik2 lak tuh. tp kan ank die yang kecik skali comei sgt2. rs nak cium2 jer dak tuh.. dah la baek xnanges pon sepnjg perjalanan dr seremban ker jb. 

ermm tuh la cite aku tyme aku nak balik jb td.. dlm dunia nie cm2 crite. da suke da sedey. tuh la name asam garam cuke cili kehidupan..hehe~~ aku harap aku tabah menghadapi liku2 kehidupan mendatang..ecececewahh.. ayat termotivasi la plak an..


ok la beb. wa nk stdy lak. caucendol, caucinshi, caucincau, chow kit road....~~ 8)

~~nie la die basnyer yang aku naek dari jb-seremban and seremban-jb. hehe~~

No comments: