Wednesday, November 17

korban hari raya korban

assalamualaikum dan selamat hari raya aidiladha tok semua yang bace blog aku nie... kamo2 sume jangan terlalu banyak makan daging korban k.. kang naek darah tinggi...hehee~~

kalau sebut jer raya mesti meriahkan?? da ker orang hari raye die xmeriah?? kalau ade memang kesian la hidop die...baek die terjun perigi bute jer..hehe(guro)~~ 

cam umah aku nie, len lak raye ker xraye ker, kenduri kecik ker besau ker, kenduri kawen ker kenduri xkawen ker, (aik cop2 da ker kenduri xkawen.. pe la yang aku merepek nie..haha ) mesti meriah GILE2. sumpah!! naek GILE aku kat umah nie..hehehe~~ 

blh kate sume perayaan famili aku sambot, depavali krismas and sewaktu dgnnyer lg. (bajet menyahut seruan kerajaan,1malaysia la konon an) setiap kali raye2 nie umah aku mesti penuh ngn kaum kerabat aku nie.. ermm.. maybe sebab famili aku tinggal ngn nenek kan so sume adik beradik mak, sedare, sepupu sepapat sume berkumpul kat rumah aku.. memang heppening GILE!!!!! sampai aku yang pening. mane taknye bile dah berkumpul sume nak bercerita.. potpet,potpet,potpet..huhu yela yang makteh nak cerita sal baju baru. yang pak udo ngan lawak die yang tahap GILE2 babi. paktam pulak suke mengusik. nanti2 bile keadaan da terkawal maklang,makngah, mak ndak and segale macik2 dan pacik2 aku yang menghuru hare kan balik keadaan.. nanti dengar la sowang tergelak kat serambi, terpekik kat hall. maklum la lame tak jumpe. so bile dah terkumpul ramai2 nie suasane umah aku pon cam orang sedang berperang.. yang tak beragak dorg nie crite2 sampi terpercik air liur..hahaha~~ cam2 perangai dorg nie. tapi pape pon dorg memang best tahap kingkong..caya lah.. hepi GILE aku ngn famili aku nie.

tapi kan...hahahahaahahaha( bg aku gelak jap) yang paling klakor ngn kalot mak aku lah.. bile tyme orang dtg umah nak beraye die la yang paling wanted. nanti kang die mule la glabah nak siap tu, nak siap nie.. adoii mak aku nie.. mak relex mak, relex.. tapi seyes mak aku memang best+special. bayang kan energy mak aku nie superb GILE kalah energy bateri energyzer. nape aku kate cam tuh?? malam sebelum malam raye tuh die tido kul 3 pagi tok prepare barang nak masak rendang.. korang pon msti kate mak aku nie xcited nak raye kan. tp bukan xcited raye sbnrnyer tp mak aku kne prepare tok masak 6kilo daging tok masak rendang. skali lagi aku ulangkan 6KILO.. hah..terbeliak mate korg. then malam raye td mak aku tido kul2 pagi. die nak siapkan nasi impit la, kuah kacang, masalodeh, pulut kuning...usihh mak aku wat sowang tuh.. aku da la tlg ckit2..hehe~~ 

nape byk sgt makanan?? kan aku da ckp tadi umah aku nie bile raye jd umah wanted. sume sedare serbu umah aku...kalo sume dtg serentak mau roboh umah aku tau...hehe~~ then pagi raye lak mak aku masak gulai ayam kg.. bkn sekor ayam tuh 3ekor.. perhh..kalau aku tuh sure dah flat tahap ziraf nak berananak dah..hehe~~ tuh la aku syang MAK aku.. love u mak..muaahh3...

bab2 raye korban dah settle kot pg td. laa nie aku lak yang TERKORBAN. mane tak nyer nx week aku dah 2 paper. stdy tak lagi nie.. uwaa.. nape la exam tyme raye.. even ry aji xsemeriah ry adilfitri tp raye tetap raye..hehe~~aishh,, leceh tol la. bile lemang, daging, ngn nasi impit dah aku lenatak siang td pk aku da mood ker nak stdy mlm2 nie.. semakin berat perot, semakin berat mate. maka semakin malas aku nak stdy.. huhu~~ nie lah korban ari raye korban aku. terpkse korban kan enjoy tok stdy. 

tp persoalannyer. ADAKAH AKU AKAN STUDY SELEPAS AKU MENULIS BLOG NIE?? ermm..itu yang kite xtau...hahaha~~

same ade aku study ker tak blakang kire, pe yang penting aku akhiri blog aku ngn caucendol, causinchi, caucincau, chow kit road.. ehee~~ nyte2..








No comments: