Tuesday, November 30

hanya kamo



"Tak perlu mencari teman secantik Balqis, andai diri tak sehebat Sulaiman, mengapa mengharapkan teman setampan Yusof jika kasih tak setulus Zulaikha, tak perlu mengharapkan teman seteguh Ibrahim andai diri tak sekuat Siti Hajar dan mengapa didambakan teman hidup bak Siti Khadijah kalau diri tak sesempurna Rasulullah (S.A.W)"

aku tak perlukan teman kacak seperti die
aku hanya mahukan teman seperti kamo
tidak sekacak Brad Pit, tidak perlu setampan Aaron Aziz
tidak pula perlu sekiut Aidil Zaquan
aku hanya mahukan yang sedap mate sepertimu
kerna...
apabila aku melihatmu, ketenangan datang bersamaku.

aku tak perlu teman sekaya die
rumah banglo bertingkat2
kereta ferari berderet2
ape yang aku perlukan ialah...
teman sederhana seperti kamo
tidak kaya, takot kau akan riak padaNYA
tidak pula miskin, takot kau akan menyalahkanNYA
biarlah kita cukup makan pakai 
seterusnya bersyukur dengan rezki dariNYA
kerana itu lebih bereti dari berlebih2 dgn harta dunia.

aku tak perlukan teman sebijak die
cukuplah teman seperti kamo
tidak bijak menabur janji manis
tidak bijak bermain kata2
sebaliknya 
teman yang bijak memberi nasihat
bijak memberi dorongan dan semangat

cukuplah kau yang aku mahukan
kau yang aku perlukan.
bukan die..
hanya kamo....




















 

No comments: