Monday, August 22

masak lomak cili api

masak lomak cili api memang femes sesangat lah dengan orang n9. nak2 yang dok belah2 pilah. cam wan sebelah abah den ni hah, dio punyo masak lomak,, perhhhh!! memang kasi terangkat la beb and tersangat2 la podeh. tapi podeh2 sodap orang kato. 

ni la wan pilah den.
comei kan cam cucu die jugak lah kan. haha~~

walaupon podeh tapi selalu ehh den slumbo yo mintak nasik tambah. sobab apo tuh?? sobab ehh.. uiiii aii kan main sodap boto masak lomak cili api wan pilah den tuh. nak2 masak lomak ikan keli.. memang sodap tak terkato lah. boto!! takdo nak bongak2 doh.. (hambekk kau terkeluarjugak longat nogoghi den)


tapi kan..kan. tadi mak abah aku keluar so,nak di jadikan cerita mak. selumber cicak tokek jer mak aku serah tugas suh aku masak lomak cili api ikan bawal dengan rebung. ooo mak aiii. tak agak2 lak mak nie kan.. baru aja aku sekali masak lomak terus die suh aku wat. (garu kepale jap) ekk dah la ikan tak bersiang lagi, kelape tak perah lagi. arkkk!! makk.. hoho..

tepat kol 4 tadi dah tercangak kat dapo. menung jer.. yela kene masak sensorang. selalu jadi penolong mak jer. arini kene jadi chef plak. ahh bedal jer la. aku pon slumber biawak komodo la mulekan operasi. ikot suke hati aku jer la kan campak2 pape yang patot. agak2 nampk cam sedap kire ok la tuh. bab rase blakang crite.. 

ehh..tibe2 dengar sound "rajin adik den". 
ohh tolong la along. mencik kot dengar ayat tuh. 
alongsuke sangat die perli aku kalo aku dok dapo. 
aiyyaa bikin wa panasss der.. 

ok done!! siap jugak masak lomak cili api ikan bawal dengan rebung nie. fuhh!! bangge sehh!!

~~masak lomak cili api den yang kureng menjadi~~

tapi kan sedey la sebab rase die tak same cam mak dengan wan masak. memang rase die lari berbatu2 lah. huh!! agak terkilan. sebab rasenyer dah buat bersungguh2.. huhu~~

tapi tak pelah orang kate skali gagal tak bermakne gagal selame2nyer kan. cewahh!! sajer nak bagi semangat kat diei sendiri.. bese lah first trial. agak kureng menjadi..

mak : "ikan mane ngah?" (sambil wat muke blurr2 comel)
aku : "erk.. ikan hancur sikit mak. terexcited kacaw..ehee~~"
mak : ermm.. 
abah : wat muke no komen
along : hanya mampu mengeleng.. (huh!!..)

** ape yang penting, tak de sape sakit perut makan masak lomak cili api den tadi.. hehe~
** sape2 nak resepi masak lomak ala2 den nie, leh bagitau kat ruang komen ye. eeiii..

sekian..

No comments: