Wednesday, August 3

nasib Port Dickson

aku tak tahu lah kisah nie ade masuk berita ker tak sebab aku bukan jenis yang suke tengok berita pon. paper pon aku jarang bace. so, jujur cakap pengetahuan amm aku memang lemah sangat2. kalau aku ambik STPM, kompom repet paper banyak kali..hoho~~

kejadian nie berlaku 28hb Julai arituh. selepas majlis tamat latihan perdana kat pusat latihan asas tentera darat (pusasda). majlis tamat latihan nie first tyme ATM and PDRM bergabung. woha!! teruja sikit.

mr.F da bagitau PD ribut and banjir. so aku fikir ribut yang bese2 cmtuh kan, so takde lah tanyer lebih2. tadi pagi aku bukak fb da sowang mmbe aku upload gambo kejadian nie. masyaallah kaget sebentar. aku tak bajet lak teruk macam nie. 

 

  




teruk kan?? ikot ape yang membe aku tuh bgtau ade gelombang hitam kat pantai macam tunggu perbarisan tamat. 15minit jer lepas tuh ribut serang PD. 

mungkin ini ujian untuk orang2 PD lagi2 lah tyme kita nak sambut ramadhan and hari raye tak lame lagi kan?and mungkin ada hikmah untuk mereka. Allah turunkan ujian sebenarnye DIA sayangkan kita. DIA nak kita sedar. 

Tapi disebalik kejadian nie sebenarnya Allah nak bagi peringatan untuk kita yang bukan orang PD ni. peringatan untuk kita bahawa Allah bukan turunkan bala kepada orang yang melakukan maksiat jer tapi Allah bagi kat semua termasuk insan2 yang tidak ambil tahu dan menegur orang yang ingkar dengan suruhanNYA. (peringatan untuk diri sendiri jugak)

~~so, renung2 kan~~

No comments: