Saturday, July 14

PJJ : perkahwinan jarak jauh

Assalamualaikum..

Demi tuhan, aku tersangat2 lah rindukan dia, suamiku..

Orang tua2 pesan kata "sayangkan anak tangan2kan. sayangkan isteri tinggal2kan"

Sedeh...

Tapi itu lah namanyer pengorbanan. Pengorbanan bile berlakunya perkahwinan jarak jauh. Weii kalau dulu kami bercinta jarak jauh aku boleh terima lagi. Still boleh bajet cool. Tapi bile dah kawen dan tinggal jauh aku tak mampu. Tak mampu lagi nak berlagak cool.

Hari2 rindu dia. Hari2 teringat kat dia.

errmmm...

Tapi, setiap kali dia bagitau "abang balik hari nie??" 

woww..

Aku rasa, aku lah isteri yang paling bahagia dalam dunia ni. Memang rasa tak sabar nak tunggu dan bukakkan pintu tyme dia balek. Dan kalau aku rasa nak deman tyme tuh, aku terus je sihat. Hebatkan?? Biase lah demam windu. So ubatnya tunggu kekasih hati datang.. heehe..

Tahu tak, setiap pasangan yang tinggal asing2 nie keje satu jer.

nak tau??

Keje dia hari2 tengok kelender. Bilang hari.

isnin..

selase..

rabu..

ermm.. lambatnyer nak jumaat..

khamis..

yeahhhh!!

jumaat is coming..

sabtu.. errmmmm....

ahad...

Bia lah ahad aje.. taknak jumpe isnin..

hahaha.. crazy kan??

Sape2 yang tak alaminya memang akan kate crazy. crazy tahap kronik.

Tapi itu lah yang aku alami sepanjang hampir 2 bulan berkahwin nie.

Tapi ade baeknyer perkahwinan jarak jauh nie.
1. sentiasa rasa rindu yang teramat dasat sangat dengan pasangan
2. susah nak jaduh. sebab takde masa nak jaduh. kalau boleh setiap saat nak rasa bahagia jer. cewahh..
3. kalau gaduh pon sekejap jer.
4. lebih romantik
5. rasa macam kapel. hahaha..

Sape2 yang dah kawen tuh perlu ade rasa bersyukur. sebab yang dah kawen nie senang sangat nak dapat pahala free..
1. tengok muka pasangan... pahala
2. gembirakan hati pasangan... pahala
3. peluk pasangan...pahala lagi
4. dan segala2 bersama pasangan adalah pahala.

So, untung kan sape2 yang dah kawen. so pegi kawen cepat2. ehehe..


Nota kaki tangan :
Hanya baju buchok macham dia mampu jadi pengubat rindu bila berjauhan...


No comments: