Sunday, July 22

Ramadhan : khas buat suami

assalamualaikum..

aaahh.. lenguhnye lak aii kaki aku. rasa kematu gileq tumit kaki aku nie..jadi packer bag depan cashier selama 2jam. hambek kau.. dah macam pak pacak dah aku rasa.. ramai gileq custumer. terpaksa turun padang dengan cik manager. hampir setahun keje sekali pon aku tak penah dipaggil untuk ke depan. tapi hari nie terpaksa. terpaksa ok. kena paham komsep bahawa aku tak rela!! haha..

balek umah terus baring sambil tengok tv dengan en.cayunk.. dan.. akhirnya terlelap jugak nok. seyes penat sesangat. ingat nak pergi bazar pukol 5 tapi pospone 1jam sebab cas 'batery' dulu. flat gileq kongkang nak habaq hangg!!

"yunk, bangon. kate nak pergi bazar"

"nantilah,, penat lah yunk"

bangon2 jer terus masak sardin. terasa nak bagi en. cayunk makan roti sardin yang aku buat special tok dia. sweet takk?? sweet kan?? haha..

*****

then,,
sampai bazar...
mak aiii.. sesak gileq manusia. 
sampai tak nampak makanan pon. nampak orang jer. adehh

arini dapat perintah hitler. along suruh beli ayam percik dengan yong tau fu. mak aii along den nie. demand yang mahal2. ahh takdo. tengah2 bulan ni oii. bak mai sepuloh hengget. leh gak wat2 cover mana yang tak cukup nanti.. hehe..

melilau lah jugak aku dengan hubby cari menu yang along pesan nie. sampai 2 bazar aku redah tau sebab nak cari yong tau fu untuk along. yelah takot kempunan plax kan. kat bazar nie banyak jual benda yang same jer. nasi tomato, laksa, nasi ayam.. bosan ok. fuhh.. nasib jumpe jugak yong tau fu along. ingat kan malas dah nak cari. sebab sesak sangat manusia. fikir nak balek jer dah. tapi sayang along punyer pasal lenguh2 kaki pon aku jalan jer lah. 

*****

tercapai jugak hajat aku nak buatkan roti sardin goreng untuk en.cayunk aku sowang nie. malam nie dia dah balek kem. ermm.. takpe lah. kena biasakan diri berjauhan. tapi tetap syukur sebab aku dapat jugak rasa berpuasa, terawih dengan en.cayunk untuk tahun pertama sebagai suami isteri. alhamdulillah..

dan tercapai jugak hajat suapkan en.cayunk askrem keladi plus kelapa.. :)


ok itu sahaja.
gudnite. tersangat2 mengantok nie.. 
daa~~




No comments: