Tuesday, July 24

Ramadhan : ujian

Assalamualaikum...

masej masok..

"wani arini #### mc lagi, so nanti bile dah siap kerje planner wani tolong cover keje maintainance ye. saya tak larat lah. saya pon mc arini"

amboii kau..

next massange...

"cycle count tuh kalau manager ### ade pas jer dekat die tapi kalau de takde buat esok jer"


ok. walaupon mesej kedua kau tuh menyejukkan sedikit hati aku yang agak tercalar dengan masej pertama kau tuh di pagi2 nak sahur yang mulia nie tapi aku tetap tak puas ati. dulu kau jugak yang nak sangat jadi manager. sampai bergaduh2 dengan manager lame. bile manager lame dah berhenti and kau naik kenapa pulak nak timbul isu tak larat.

abis kau fikir aku nie larat lah nak carry 2 keje dalam 1 masa??

same jer kot. even tak payah buat keje kire2 stock tuh arinie. esok tetap aku jugak yang kena buat kan??

dulu kena dengan manager lama. sama jugak kalau nak tuh main order jer. ingat nie kedai mamak "ane, roti canai onne" sekarang pon kena lagi. walaupon aku nie senyap jer malas nak bangkang2 manager suruh tapi jangan ingat aku nie tak ade perasaan lak tau.

standart lah jadi manager. orang kate makin besar pangkat makin banyak lah keje. so larat ke tak larat ker pikul jer lah. dah amanah. boleh pulak pas2 macam tuh jer.

entah lah aku pon tak paham lah perangai orang nie. bolehkan buat keje tuh ikhlas. ni tak kalau bos besa ade baru lah wayang kuat. konon rajin buat keje. apesal nak hipokrik. dapat penat ade nak belakon2 rajin nie. jadi diri sendiri boleh kan??

tapi sakit hati cmne pon aku tetap reply masej dia "okies"

no choice lah der...
just smile..

Sabda Rasulullah saw yang bermaksud "sesungguhnya orang mukmin akan menerima tekanan tidup kerana tidak ada satu bencana sama ada kerana duri atau yang lebih besar, tidak juga ketakutan melainkan Allah akan mengangkat darjatnya satu darjat dan menghapuskan satu kesalhan dengan kesabarannya menhadapi bencana dan kesusahan tersebut." -Riwayat al-Hakim"


No comments: