Sunday, July 29

Ramadhan : Mertua

Assalamualaikum...

Jumaat arituh aku dengan suami balek rumah mertua. Nak berbuka puasa dengan famili belah sana lah pulak. Dah kawen nie kena lah adil. Tak kan nak berbuka puasa dengan famili kite je pulok kan. pandai2 lah hambek hati perent mertuakan.. hehe

petang jumaat tuh, macam biasa lah. pas waktuh keje aku abis jer terus tumprint keluar. turun bawah hubby aku dah tunggu. singgah umah kejap ambik pape patot then terus gerak balek melaka.

Ya ammpun. Jem seteruk2nya kat seremban. Lame lah jugak kami tersadai kat situ. Sampai umah mama dah pukol 7. yess!! on tyme. tak kena masak.. jahat jer aku.. ehehe.. pape pon parent mertua aku best. sempoi jer. sampai2 tengok banyak nyer lauk mama masak. dengan ikan bako nyer. kerabu perut. kangkung, kupang sambal. memang kejuq ayak liuq lah wehh.. hehe..

ni yang sanyang sangat dengan mama nie. masak macam2 untuk menantu kesayangan die kan. uwekk..!! nak muntah kan?? perasaan jer aku. hehe.


aku tak de lah tolong mama aku masak sangat. sebab mama kata tak payah tolong. dodok rehat jer. ecececehh.. senyum leba lah aku. hehe.. tak de lah, aku tolong2 lah sikit. tak kan nak tunjuk malas depan mak mertua kan. even reality nyer memang pemalas. hehe.. ni bukan hipokrik ok. tapi ni nama nya ambik hati parent mertua. hehe..

petang sabtu mama masak soto. wow!! memang feveret tuh.. terima kasih mama..

petang tuh jugak pegi bazar dengan hubby saye.. naik mato kau. nie lah first tyme naik moto berdua. rasa macam lain pulak rasa. pegi jalan2 pusing2, ronda2. best2. tenkiue yayunk..

No comments: