Thursday, November 24

haha.. interview oohh interview..

baru sekarang aku mengerti kenape dari dulu lagi mak aku bising2 suruh baca kamus.
baru sekarang aku paham kenapa dari dulu orang sibok2 nak belaja bahasa penjajah tuh..

tau tak, aku benci kot nak belaja bahasa inggeris nie. memang dari sekolah lah tak suke. kalau da kelas bahasa inggeris jer, mule lah aku wat muke tokek sakit nak bersalin. haha..tau tak kenapa??
aku cume fikir jer kalau lah orang jepon tuh boleh maju walaupon guna bahasa sendiri kenapa kite perlu sibok2 nak belaja bahasa inggeris tuh untuk maju kan negara. way not kite guna bahasa kita sendiri kan?? tak salah kan. kenapa nak poyo2 sangat cakap enggeris tuh. hebat sangat ker??


tapi sekarang suke ker tak suka kene jugak belaja cakap english. sebab pegi mana2 orang cakap english. nak2 tyme interview.

tadi petang aku attend interview. my first official interview kot. 1 jam lah jugak tunggu interviewers. die lupe aku datang interview hari nie. hampeh!! nasib lah aku nie memang nak sangat keje. kalau tak lame dah aku hanggat kaki blahh!!

and tau tak tadi kene 100percent cakap inggeris. ahh suda!! aku request nak cakap melayu tapi die tak bagi. siot.. siot.. dorang senyum2 kan aku tyme tuh.. ahh malu?? pedulik. ape nak malu. korang nak gelak?? gelak lah. kesah pulak aku. hahaha..

memang dah macam mengkarong dengan tokek jer bercakap. aishh..

siap perli2 aku lagi. perhh!! memang kaw2 kot aku kene perli.. ciss bedabah!!

nasib lah english aku nie terlalu "high" kalau tak memang smash balek perli dorang. hahaha..

apelah nasib..
lepas jer kua dari bilek interview tuh aku terfikir. sebab tuh lah mak aku suruh baca kamus. suruh aku pandai english. sebab nak mintak keje senang. see!! sekarang dah susah kan?? huhu~~

tulah dulu tido jer tyme kelas engglish. sekarang sendiri jugak lah yang rugi.. aiyoyoyo..

No comments: