Saturday, November 12

ohh gigi bongsuku sayang.

korang tau tak gigi bongsu tuh hape??
kalau tahu, bagos. sebab..
ade sowang membe aku nie tak tahu gigi bongsu tuh hape.
nak gelak guling2 plax rase.. hehe tapi
jenuh gak lah aku nak mengexsepelin kat die
mengexsepelin?? huh!! perosak bahasa betol aku nie.. hehe

meh sini nak bagitau..

Gigi bongsu ialah gigi geraham ketiga yang tumbuh pada peringkat remaja atau awal dua puluhan. Ia kerap terhimpit (terimpak) kerana ruang di rahang mulut tidak cukup untuk gigi tersebut tumbuh dengan baik.[infosihat]

ngerti??

jap!! 20-an??
oohh, ok... lupe plax aku dah masok alam 20-an .. hehehe~~

pekehe plax aku nk gebang sal gigi bongsu lak malam2 yang nyaman nie kan??
huh!! mesti lah ade hal..
sebab gigi bongsu aku dah kene cabot semalam.
sakit ooo...

aku nie dari zaman belia remaja takot nak pegi jumpe doctor gigi.
ehh bukan takot tapi tak berape suke jer.  (cover line)
last sekali masa f5 kot. then lepas tuh aku dah tak jumpe docter gigi lansung. bukan takat dah tak jumpe jer, tapi lalu depan klinik gigi pon tak hingin!! amboi teruk bebenor takotnyer..

tapi nak tak nak terpakse jugak merendah diri p klinik gigi. sebab dah seminggu aku tahan sakit. dah tak larat dah nak tanggung sakit. mak tak rela nyah!! haha..

tau tak punyer lah sakit sangat aku redah jer klinik biase lepas balek keje semata2 nak ambik pil killer.
bile dah telan. fuhh lega beb
tapi doc tuh pesan better p cabot gg bongsu tuh. kalau tak makin teruk..sebab gusi dah bengkak
erkk.. kene pagi gak lah nie??
aishh.. lemah zahir batin lah bab jumpe doc gigi nie.

dan..
semalam, aku gagahkan jugak kaki nie p klinik gg.
lepas dah soal jawab dengan doc tuh
aku akur jua untuk cabot gigi bongsu nie.
sebab gusi aku dah halang gigi bongsu aku tuh nak keluar
macam orang gemok lah nak masok pintu yang sempit. hehe~~
wait!!!
akur?? perhh sejak bile lak aku pandai gune bahasa dewan bahasa dan pustaka nie..
ahh lantak ahh~~ hahaha

gambar hiasan jer nie. gigi aku cantek sikit. tak da nye karat2 cmnie.. 

tau tak 4x bius aku dapat semata2 nak cabot gigi bongsu nie
and 2 bijik pil killer sebelum operation gg.
doc cakap gigi bongsu nie paling bahaya nak cabot.
habis lah korang. sape2 tumbuh jer gigi bongsu nanti
(saje dengki sebab korang tak kene) huh!!

hahaha.. nak tau tak. sepanjang doc tuh godek gigi aku, aku tutup mate jer. ooo.. tidak. tak sanggup aku nak tengok segala macam alat doc tuh pegang. takott ooo..
then.. tau 2 gigi dah cabot..
ooh mak aii..bosa gilo gigi bongsu den.
dah tuh doc tunjuk lobang gigi bongsu aku tuh.
aishh doc nie. aku dah lah takot tengok benda2 cam nie. die plax segaje nak suh aku tengok.
so tengok lah dari cemin die bagi tuh.. tak nak kecik kan hati docter lah kate kan..
perhhh!! memang beso lobang nyer.doc tuh slumber jer cakap.
ok nanti kene jahit jer. 3 jahitan tau.
what da jelly fish??
ahh suda. kene jahit plax ker. aku ingat selesai dah..
doc nie pon satu. mulut tak leh diam ker nak wat keje.
nak jahit tuh, jahit jer lah sesenyap.
aku jahit jugak gak mulut doc nie..
tak payah bagitau aku pon xpelah
sebab aku tak nak tau!!
hohoho..

redha jer lah tyme die jahit tuh.
tyme doc tuh jahit dah mule rasa sakit sikit2..
10 minit lepas tuh...
tak payah cite lah korang mesti tau punyer.
berdenyut2 lah. sampai lah ke malam.
nak tido pon payah. sakit sampai mata pon tak mo lelap
hampeh betol. selalu letak jer kepala kat bantal terus hanyut. tapi malam tadi xmo lelap lak mata nie.
segaje lah tuh. dah tuh
dengan bleeding non stop..
ohh cam nie ke wupe lepas cabot gigi bongsu.
menyesal lah jugak cabot.
kalau tahu sakit die cam nie sumpah!!! aku tak cabot. huhu~~

sakit, sakit jugak
tapi yang lagi sakit bile nganap RM200 duit aku
sebab nak cabot gigi bongsu punyer pasal.
baru bajet nak beli ensat baru..
adoi aii..

~~senyum lah selagi ade gigi~~

nota kaki : bape hari lagi aku nak kene makan bubur nie?? huu~~

1 comment:

d9saphire@blogspot.com said...

200.. mahalnye.. hahha.. kan best kalo encik tunang ikut teman cabut gigi kan.. kan .. ahha