Friday, November 18

selamat hari lahir mak..

selamat hari lahir mak yang ke 49
walaupon mak aku dah nak masok alam nenek2 yang ade 10 orang cucu. tapi mak maintain cun..
see.. cun kan mak aku.. hehe..


26hb sepuluh arituh bezday mak aku. and aku yang sebagai anak manje mak nie. eehh2.. bukan2.. anak kesayangan mak nie wat bezday party tok mak. tanda aku syang mak aku. walaupon aku nie banyak memberontak dalam diam dengan mak, tapi tuh bukan bermakna aku berdendam dengan mak. aku sayang mak aku. mungkin ape yang die buat untuk kebaikan aku.

ok. lupe kan kejap pasal tuh.

bezday mak sama dengan pakuda. so aku plan dengan pakuda nak suprise party lah konon. tapi pakuda aku nie memang tak boleh buat geng betul lah. die pegi bagitau mak aku. so kirenye plan suprise party tuh tak menjadi.. hohoho~~



tak kisah lah tak jadi pon. aku proceed kan jugak lah bezday party tuh. so malam tuh da 3 famili.

famili aku

famili pakuda

famili makteh

tapi nasib baek lah arituh aku keje pagi. balek jer keje aku beli lah jajan sikit2. haha.. tapi aku hangkut 2 orang kazen kesayangan aku teman aku beli barang merangkap jemput aku balek keje sekali lah. nie yang syang kat korang 2 beradik nie. dak 2 orang nie best. kepala gilo2. aku nak beli barang sikit jer. tapi die angkot troli tesco tuh. haha.. ngek!! tengok lah tuh. kat famili sume orang die nak masok si shafiq nie.

sampai umah pukul 5 lebih mak aku dah siap2 nak goreng mee.. aigoo mak. majlis sambut bezday mak lepas isyak. awat le awl sangat siap2. lex lu.. haha.. jangan tak tahu mak aku nie prihatin orang nyer. sume benda die nak perfect. sume benda nak kasi settle awal. letih gak nak melayan mak nie.. tapi takpe. aku layan gak jugak.

pakuda lah yang paling semangat. siap buat bbq lagi. aku ingat nak kumpul makan2 ala kadar jer. tapi dah die beriya. aku layan kan ajo lah pakcik aku yang sempoi sowang nie.. hehe~~ pas magrib dah sampai umah aku tok bakar2 ayam and sewaktu dengannya. kesian. bezday boy kene turun padang.


tak lama pastuh famili makteh plak. alah umah dorang nie depan umah aku jer pon. hehe.. makteh plak bawak pulut kuning dengan karipap. tau tak nape aku anggap sepupu sepapat sedara mara aku nie syurga aku. sebab dorang nie tersangat2 lah hepening nyer. see.. wat majlis hari jadi jer kot. tapi die punyer meriah tuh cam majlis terime menantu.. haha~~









tapi sedih sikit sebab abah tak dapat join nak sambut bezday party malam tuh. sebab abah kene keje. bulan lepas sebulan lebih abah balek malam. kesian tengok mata abah. mengantok jer.. huhu.. kalau lah aku dah keje best2 aku suh abah pencen jer. dok umah. penat kot keje. 

~~so, nie lah syurga aku. sayang mereka semua~~

No comments: