Sunday, December 11

novel vs filem

lately perasan tak korang banyak jer tengok novel2 yang ngetop kat pasaran jadi filem. kadang2 terfikir jugak pengarah2 kat malaysia nie dah tak ade idea dah ke sampai kena ambik cerita2 novel buat filem?? kahkahkah..

sebelum nie hot drama nora elena yang diadaptasikan dari novel kasih yang suci kat tv3. memang ranting tinggi kot cite nie. sape yang kaki novel sure lah lagi nak tengok kan. nak2 ade abang angkat aku si aaron aziz tuh jadi watak seth tan. perhh.. memey semart ahh.. totally ade ciri2 hero dalam setiap novel cinta kot.. tapi honest cakap, aku memang tak penah pon bace novel nie. tapii bile tengok jer drama nie kat tv rasa nak cari novel nie and beli..hee~~


ade pulak cerita yang ala2 islamic yang dorang jadikan drama jugak dari novel stanza cinta. bile aku dah tengok cerita nie dekat tv3 arituh baru aku tahu cerita nie dari novel rupenye. sebab aku penah tertengok novel stanza cinta nie dekat popular tyme aku jenjalan dulu. best jugak lah jalan cerita nie. walaupon aku tak penah baca kan novel die. cop!! see!! aaron aziz lagi hero.


laa nie plax tengah hot cerita ombak rindu. lakonan aaron aziz lagi sebagai hero. aaron, aaron, aaron.. laku betol lah awak nie. hehe~~ tahu tak novel nie lah novel pertama yang aku baca sampai aku ketagih novel sekarang nie. tyme tuh aku form 3 kot. tuh pon membe kamcing aku si zuhairah yang bagi aku pinjam novel die. die kate "takpe, pinjam lah dulu, nanti kau dah ketagih novel aku plax pinjam kat kau" hampeh punye kawan.. hehe

ahh!! meroyan kot dengar lagu nie. very2 menusuk kalbu lah.

then yang coming soon nanti drama gemersik kalbu dari penulis anis ayuni. die nie boleh kate novelis yang aku minat lak jugak. novel nie memang best. sumpah!! tak tipu. tak tahu sape hero dalam drama nie. aaron aziz lagik ker?? walawehh tak saba nak tunggu tahun depan cerita nie.. hehehe~~

Sinopsis+Gemersik+Kalbu+Slot+Akasia+TV3

note : thanks ye tunang tersayang. sebab awak bawak kite tengok abang angkat kite belakon ombak rindu.. nie yang rindu awak jugak nie.. hehe~~




No comments: