Friday, December 9

tengah2 elok dok layan perasaan marah aku tadi. tetibe aku tertengok link kat sini.

sebelum nie ade jugak rasa tak puas hati dengan tuhan. astagfirullah... terukkan?? 
aku manusia biasa. kadang2 hati tak sekuat mana nak pun tempuh hidup nie. nak2 bila tengok orang lain dah berjaya. tapi aku?? bila pulak kan.

so bile aku bace artikle nie. aku betol2 insaf. siape kita kan nak persoalkan benda ghaib. so aku rasa, soal rezki aku tuh bia lah tuhan uruskan. rasanya hanya DIA yang layak. aku hanya mampu berdoa jer. berdoa dan berdoa.



ustazah zubaidah penah pesan "tahu tak kenapa tuhan tuh lambat makbulkan doa2 orang islam tapi cepat jer makbulkan doa orang kafir? sebab tuhan benci dengar suara orang kafir meminta2 tatapi tuhan suka dengar dan terlalu rindu nak dengan suara orang yang beriman merayu, merintih dan memohon kepadaNYA sebab tuh tuhan tuh lambat jer bagi ape yang kita mintak"

sekadar peringatan untuk die sendiri dan membaca blog aku:
jangan lah kita persoalkan kerja tuhan. sebab kita nie hanya hamba die jer. kalau kite tak ikot ape yang tuhan perintahkan. adakah kita layak untuk dapat ganjaran tuhan?? jom kita flashback balek sejarah kehidupan kita..

No comments: