Tuesday, December 20

penat kan jadi surirumah..

fuhh penatnyer.. baru beberape minit yang lepas menjadi cenderalela.. hehe~~
basuh pinggan, periuk belaga..
sapu2 umah..
mop2 umah
sapu2 daun2 dekat lua umah (bese lah org kampong)
masak nasik..

wahhh~~ rajin kan aku??
beselah bile penyakit rajin dah meroyan. cube penyakit malas aku datang. bilek sendiri sepah pon wat slumber cucur badak berendam jer takmahu kemas. rela tido dalam bilek sepah dari nak kemas. tuh seyes tahap dewa punye malas dah tuh.. heeheh

nape rajin tetibe nie??
sebab mak aku takde kat umah. balek kampong.. hehe
aku nie akan rajin secara automatik bile mak aku takde kat umah.
bese lah kalau mak ade, ngegade tuh lebih sikit.
sume nak mak wat kan..
sampai nak goreng telor pon dah tak reti.
nak jugak suruh mak goreng kan
tyme tuh memang puji mak melampong2 tak hengat lah.. heeheh..
then mak pon yang tak sanggup dengar anak die merengek2 nak telor goreng, die pon buat kan
alah telor goreng jer pon. tapi ngegadekan aku... hehe..

ok2 bukan pasal telor goreng aku nak goreng kat entry kali nie..

tapi..

nak cerita betape penatnyer menjadi surirumah.

wehh.. surirumah pon kerjaya taw.
kalau umah takde surirumah. alamat macam reban ayam lah umah kan.. hehe

so,jangan pandang enteng ye.

tapi walau macam mana penat pon surirumah nie beliau tetap jugak akan  melakukan tugas tersebut dengan ikhlas. tuh tak termasok mempunyai anak2 yang ramai. nak fikir pelajaran anak2 lagi. nak fikir husband lagi..erkkk.. sebab ape?? sebab semata2 menjamin kebahagiaan rumah tangge. wallahh.. cakap serupa dah kawen kan?? tak pe going to be.. wee~~

so moralnyer disini hargailah surirumah nie aka mak kita. lagi2 mak2 korang yang surirumah yang bekerjaya. lagi2 lah kene hargai. sebab..

dulu mak aku pon surirumah bekerjaya.

pagi2 pukol 4 dah bangon siapkan sarapan aku dengan along nak pegi sekolah. pastuh masak pulak sebab ktorang tinggal dengan wan. balek keje dudok2 jap then belah malam basoh baju plax pinggan mangkok dan sewaktu dengannye

see.. agak2 korang surirumah nie penat ke tak penat??
ofkos lah penat!!

maka, kalau kite dah bekerja bagos pon ingat lah kite punyer surirumah aka mak. jangan bile dah bergaji tinggi. lupe mak. lupe jasa pengorbanan mak. nak2 anak lelaki. even korang dah ade surirumah baru aka wife korang jangan lah lupe mak. kalau takde mak korang pon tak kan ade kat dunia nie and tak kan dapat surirumah.. hoho~~

sayang omak den. hehe~~


kalau jenis korang tinggal jauh dari mak. rajin2 call2 mak ye. amboi.. call balak, call awek boleh plax. tapi bile nak call mak tak mampu plax. tahu tak mak nie kalau susah hati macam mana pon kan bile anak call bahagia jer rasa tau. betol.. aku tau lah.. hehe~~

pesanan untuk along aku yang jauh dimata... 
oiit sila tepon mak selalu ye. jgn nak harap mak plax tepon kau eaa.. 
sekeh kuat2 kang.

5 comments:

naqib faiz said...

ai ju.. tak soba ko? hahahahaha

simerah said...

amboi.. cepat beno komen.. haaha..
bukan tak saba. tp praktise make perfect kan.. hehehe~~

d9saphire@blogspot.com said...

comellllllllll.... suke2.. aish.. sekeh pale along ko eh..kwank2...

izzu.. ko delete la yang kene word verification.. malas la nak verify2 ni.. teng teng

zahrotussita said...

setuju ngn nina... eh? apsl aku komen nih? haih.. kne verify lg la nie..

simerah said...

nina~~ yup2 nnt aku dlete ye.. hehe~~

hahaha.. senget. wehh minah. blog ko pon same kne verify jugak tau.. sekeh jugak kang..