Thursday, March 3

A.K.U.C.U.B.A


Aku cuba berjalan dengan penuh harapan, walaupon hidup ini tak selalu bahagia.

Aku cuba sedekahkan satu senyuman, walaupon di dalam hati tidak mampu lagi bertahan.

Aku cuba menjadi tabah walaupon diri ini mula rasa goyah.

Aku cuba memuji walaupon tiada keikhlasan dalam diri.

Aku cuba ikhlaskan hati, walaupon kadang-kadang merasa dengki.

Aku cuba menyayangi, walaupon diri ini tidak penah dihargai.

Aku cuba bersabar, walaupon kadang-kadang rasa menyampah.

Aku cuba bersangka baik, walaupon diri aku ditindas.

Aku cuba belajar memaafkan, walaupon diri ini terluka.

Aku cuba berhenti memberi alasan, walaupon hati ingin menyatakan kebenaran.

Aku ingin hidop dalam iman, walaupon hari2 dipenuhi dengan godaan dan cobaan. Dan aku berpegang kepada ALLAH walaupon DIA tidak kelihatan. 

Aku berharap, aku tidak terlalu berkhayal untuk menjadi yang terbaek keranan hidop ini tidak semudah yang disangkakan.





2 comments:

d9saphire@blogspot.com said...

wah.. ni lgi hebat dari lagu cuba Faizal tahir nih.. wahaa

Aku cuba bersabar, walaupon kadang-kadang rasa menyampah... ca best jerk sebut...


ni pling masyukk.. bewst2

Aku cuba belajar memaafkan, walaupon diri ini terluka.

Aku cuba berhenti memberi alasan, walaupon hati ingin menyatakan kebenaran.

Aku ingin hidop dalam iman, walaupon hari2 dipenuhi dengan godaan dan cobaan. Dan aku berpegang kepada ALLAH walaupon DIA tidak kelihatan.

zahrotussita said...

i like it!